10 اشتباه در رژیم غذایی و نحوه اجتناب از انجام آن ها

10 Diet Mistakes and How to Avoid Them

اگر لباس مورد علاقه شما دیگر اندازه و مناسبتان نیست، یا اگر ترازو روی یک عدد ثابت گیر کرده است، یا اگر وزن شما کاهش یافته ولی دوباره اضافه وزن شدید پیدا کردید، این احتمال وجود دارد که شما یکی از این 10 اشتباه کاهش وزن زیر را مرتکب شده باشید:

  1. تکیه بر رژیم های سخت

معمولاً اگر تصمیم داشته باشید که سریع 10 کیلو وزن کم کنید، به رژیم غذایی شدید روی می آورید. شاید برنامه شما در این نوع رژیم چیزی جز خوردن گریپ فروت یا سوپ کلم در روز نباشد. بنابراین کالری روزانه خود را به کمتر از 1000 کاهش می دهید و در نتیجه مطمئناً وزن اضافی بدنتان از بین می رود. اما به یاد داشته باشید که وقتی کالری کمی می خورید، متابولیسم بدن خود را تمرین می دهید تا کمتر فعالیت کند و کمتر کالری بسوزاند. بنابراین هنگامی که رژیم به پایان می رسد، شما بدنی خواهید داشت که کالری را آهسته تر می سوزاند و معمولاً به همین دلیل وزنی که از دست داده اید را مجدد به دست می آورید.

رژیم غذایی سخت از اشتباهات معمول در کاهش وزن

  1. نخوردن صبحانه

حذف صبحانه ممکن است راهی ساده برای کاهش کالری به نظر برسد، اما معمولاً در بقیه روز بیشتر به شما احساس گرسنگی می دهد. نخوردن صبحانه می تواند منجر به خوردن میان وعده های مختلف و متعدد و خوردن یک وعده بزرگ در ناهار شود که این خود باعث افزایش شمار کالری و در نهایت اضافه وزن می شود. اما خوردن صبحانه سرشار از پروتئین و فیبر می توانند تا حد مناسبی احساس گرسنگی در طول روز را مهار کنند. در واقع، مطالعات نشان می دهد افرادی که هر روز صبح صبحانه می خورند احتمالاً بیشتر می توانند وزن سالم خود را حفظ کنند.

نخوردن صبحانه از اشتباهات رایج در رژیم غذایی کاهش وزن

  1. عدم محاسبه میان وعده ها در برنامه غذایی

شاید شما غذای خود در هر وعده غذایی را کالری شماری می کنید، اما در مورد تمام آن ناخنک زدن ها در این میان چه نظری دارید یا چطور می توانید آنها را محاسبه کنید؟ این ناخنک زدن ها می تواند شامل یک بسته چوب شور روی میز شما، خوردن یک تکه کوچک کیک در یک مهمانی و یا چشیدن طعم بستنی قیفی باشد. تمام این ناخنک زدن ها بدون در نظر گرفتن کالری آن ها می تواند رژیم غذایی برنامه ریزی شده شما را خراب کند.

بی توجهی به میان وعده ها از اشتباهات رایج رژیم غذایی

  1. حذف کامل میان وعده ها

در حالی که خوردن میان وعده بدون فکر و برنامه می تواند دور کمر را چاق کند، خوردن میان وعده متفکرانه می تواند دقیقاً برعکس عمل کند. افرادی که چندین وعده غذایی و میان وعده های کوچک در روز می خورند، احتمالاً بیشتر می توانند گرسنگی و کاهش وزن خود را کنترل کنند. تنقلات می تواند به حفظ متابولیسم بدن کمک کند، به خصوص اگر از انواع میان وعده های غنی از پروتئین باشند. گنجاندن مقداری آجیل در میان وعده می تواند انتخابی خوب و سرشار از پروتئین باشد. همچنین تحقیقات نشان می دهد افرادی که آجیل می خورند لاغر تر از افرادی هستند که این کار را نمی کنند.

حذف میان وعده ها از اشتباهات رژیم غذایی

  1. خوردن وعده های کم چرب

محصولات کم چرب می توانند نقش مهمی در رژیم غذایی شما داشته باشند. به یاد داشته باشید که کم چرب با کم کالری متفاوت است و مجوزی برای خوردن وعده های دوم و سوم در روز نمی باشد. چنانچه بشقاب خود را با کیک کم چرب پر می کنید، ممکن است در نهایت کالری بیشتری نسبت به زمانی که یک تکه کوچک تر از کیک معمولی می خورید داشته باشید. بهترین راه برای دانستن میزان چربی، شکر و کالری دریافتی از مواد غذایی مصرفی خود، بررسی برچسب تغذیه روی محصول است.

  1. نوشیدنی های پر کالری

هنگام شمارش کالری ها، بسیاری از ما تمایل داریم مقدار کالری که در نوشیدنی هایمان وجود دارد را نادیده بگیریم. این یک اشتباه بزرگ است که آن ها را در نظر نگیریم چرا که برخی از قهوه های فانتزی و نوشیدنی های الکلی ممکن است بیش از 500 کالری داشته باشند.

نوشیدنی های پر کالری از اشتباهات رایج رژیم کاهش وزن

  1. نوشیدن کم آب

این یکی از ساده ترین اشتباهات رژیمی است که باید برطرف شود. زیرا آب برای سوزاندن کالری بسیار ضروری است. چنانچه در طول رژیم غذایی خود آب کمی می نوشید، متابولیسم شما کاهش یافته و این به معنای کاهش آهسته تر وزن می باشد. بنابراین سعی کنید به هر وعده غذایی و میان وعده خودف حداقل یک لیوان آب را اضافه کنید.

نوشیدن آب کم از اشتباهات رژیم غذایی

  1. حذف لبنیات

شیر پرچرب، پنیر و بستنی برای بسیاری از افرادی که رژیم دارند خط قرمز است، اما کنار گذاشتن غذاهای لبنی ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد. برخی تحقیقات نشان می دهد که بدن با دریافت کلسیم کافی چربی سوزی بیشتری خواهد داشت و در صورت کمبود کلسیم معمولاً چربی بیشتری تولید می کند. به نظر نمی رسد که مکمل های کلسیم فواید مشابهی داشته باشند، بنابراین لبنیات می تواند عناصر مؤثر دیگری نیز داشته باشد. در رژیم غذایی خود به انتخاب گزینه های لبنیات بدون چربی یا کم چرب به جای حذف کامل آنها پایبند باشید.

حذف کامل لبنیات از اشتباهات رایج رژیم غذایی

  1. مراجعه بیش از اندازه به رستوران

معمولاً سفارش دادن پس از یک روز شلوغ کار راحتی است و همیشه می توان سالاد یا سایر گزینه های سالم تر را سفارش داد. اما به محض اینکه خودتان سوار ماشین شوید و آنجا بروید، آیا می توانید در برابر خرید میلک شیک یا سایر خوراکی ها مقاومت کنید؟ و اگر یک بار به خودتان اجازه دهید که فست فود بخورید، به سادگی می تواند به یک عادت برای شما تبدیل شود. طبق یک مطالعه طولانی مدت، افرادی که بیش از دو بار در هفته فست فود می خورند، 10 کیلو بیشتر از افرادی که کمتر از یک بار در هفته آن را مصرف می کنند، اضافه وزن دارند.

فست فود از موارد اشتباه در رژیم غذایی لاغری

  1. تعیین اهداف غیر واقعی

اگر به خودتان بگویید در هفته اول 20 کیلو وزن کم می کنید، احتمالاً خود را برای یک شکست آماده کرده اید. اگر می دانید که نمی توانید این کار را انجام دهید، ممکن است هرگز رژیم غذایی خود را کلاً شروع نکنید. زیرا اگر رژیم بگیرید و در یک هفته به جای 10 کیلو 5 کیلو وزن کم کنید، به جای جشن گرفتن، ممکن است از اینکه به هدف خود نرسیدید دلسرد شوید. بنابراین انتخاب یک هدف واقع بینانه برای رژیم غذایی موفق امری حیاتی است.

ثبت دیدگاه دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید.
ارسال
دیدگاه ها
مشاوره