بهترین ورزش‌ها برای کاهش وزن

Best Exercises for Weight Loss

تحمل بیش از حد وزن باعث احساس ناراحتی شده و می تواند به سلامت ما آسیب برساند. ورزش صحیح می تواند مانع از بروز بسیاری از بیماری ها یا عوارض آن ها شده و سلامت جسمی را بهبود بخشد. در ادامه اطلاعاتی درباره برخی ورزش هایی که می توانند در کاهش وزن به ما کمک کنند، ارائه شده است.

ورزش برای من؟

از دست دادن وزن نه تنها با تغییر عادات غذایی، بلکه با افزایش برنامه ورزشی خود نیز اتفاق می افتد. ورزش منظم کمک زیادی به دستیابی به اهداف جسمی خواهد کرد. برای کاهش وزن، باید در هفته حداقل 300 دقیقه فعالیت با شدت متوسط داشته باشید. در زیر چند تمرین ذکر شده است که می تواند به شما در این مسیر کمک کند. به یاد داشته باشید که ابتدا با پزشک خود در مورد اینکه کدام یک برای شما بهتر است صحبت کنید.

کاهش وزن با ورزش همراه با برنامه غذایی

پیاده روی

اگر نیم ساعت پیاده روی سریع را به برنامه روزانه خود اضافه کنید، می توانید حدود 150 کالری بیشتر از مقدار معمول روزانه خود بسوزانید. هر چه سریع تر و طولانی تر راه بروید، کالری بیشتری می سوزانید. اگر به تازگی ورزش منظم را شروع کرده اید، پیاده روی گزینه ای عالی است. با مسیرهای کوتاه تر شروع کرده تا به مرور به مسیرهای طولانی تر و سخت تر برسید.

پیاده روی سریع از جمله راه های کاهش وزن

طناب زدن

اگر به دنبال تجهیزات ورزشی ارزان قیمتی هستید که بتوانید همه جا از آن استفاده کنید، طناب ممکن است برای شما مناسب باشد. طناب زدن راهی فوق العاده برای سوزاندن سریع کالری است. در واقع، با طناب زدن بیشتر کالری می سوزانید تا اینکه روی تردمیل برای مدت زمان مشابه راه بروید. در طناب زدن چندین گروه عضلانی را (از قسمت مرکزی بدن تا بالاتنه و پایین بدن) به کار خواهید گرفت. به علاوه طناب زدن، قدرت هماهنگی را بهبود می بخشد.

طناب زدن از راه های کاهش وزن

تمرینات تناوبی با شدت بالا (HIIT)

تمرین تناوبی با شدت بالا (که HIIT نیز نامیده می شود) نوعی تمرین است که به صورت دوره ای از فعالیت بدنی شدید به ورزش کم شدت تغییر می کند. این کار را نباید هر روز انجام دهید، اما با این حال راهی بسیار مؤثر برای کاهش وزن است. با HIIT کالری بیشتری به نسبت ورزش هوازی ثابت سوزانده می شود. ورزش شدید بدن را تا 24 ساعت پس از پایان تحت تأثیر قرار داده و در حالت چربی سوزی نگه می دارد.

دوچرخه سواری

دوچرخه سواری راه عالی دیگری برای کاهش وزن و یک ورزش کم فشار و قابل سازگاری است. بسته به وزن خود، سرعتی که می روید و نوع دوچرخه سواری که انجام می دهید، با دوچرخه سواری می توانید حدود 400 تا 750 کالری در ساعت بسوزانید.

دوچرخه سواری از جمله راه های سوزاندن کالری زیاد

شنا کردن

اگر زانوهایتان یا کمرتان درد می کند، داشتن انگیزه برای ورزش کردن سخت می شود. در این صورت، شنا یک ورزش ایده آل می باشد. شنا به مفاصل فشار نمی آورد، از هر دو نیم تنه بالا و پایین استفاده کرده و یک تمرین هوازی خوب خواهد بود. شنا به مدت نیم ساعت و برای چند بار در هفته، خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته مغزی، دیابت نوع 2، برخی سرطان ها، افزایش کلسترول بد و فشار خون را کاهش می دهد.

شنا از جمله ورزش های ایده آل برای کاهش وزن

تمرین قدرتی

این نوع تمرین برای افزیش قدرت جسمی و بافت عضلانی انجام می شود. این ورزش نه تنها به کاهش وزن کمک کرده، بلکه با عضله سازی کمک می کند وزن بدن کاهش پیدا کرده و چربی بیشتری سوزانده شود. سعی کنید 3 تا 5 بار در هفته و هر بار حدود یک ساعت تمرینات قدرتی انجام دهید. فراموش نکنید که بین هر 2 روز که این کار را انجام می دهید، یک روز استراحت کنید.

پیلاتس

تحقیقات نشان می دهد که پیلاتس (تمرین هایی که معمولاً روی تشک یا با تجهیزات ورزشی مختلفی انجام می شوند و عضلات میان تنه را تقویت می کند) می تواند بدن را قوی تر کرده و به شما در حفظ وزن سالم کمک کند. شدت پیلاتس به نیاز بدن بستگی دارد.

حفظ وزن سالم بدن با پیلاتس

دویدن

آهسته دویدن یک ورزش هوازی است که می تواند به کاهش وزن کمک کند. دویدن میزان سوخت و ساز را تا 24 ساعت افزایش می دهد؛ بنابراین، حتی پس از اتمام ورزش روزانه خود نیز بدن در حالت چربی سوزی خواهد بود.

یوگا

این تمرین، ترکیبی از فعالیت بدنی و مدیتیشن است. این یک روش محبوب برای تمرین تمرکز حواس پس از یک روز کاری طولانی نیز می باشد. اما مزایای آن به همین جا ختم نمی شود. تحقیقات نشان می دهد که با گذشت زمان، افرادی که اضافه وزن دارند و حداقل یک بار در هفته به مدت 30 دقیقه یوگا انجام می دهند، کاهش وزن داشته و BMI کمتری دارند.

پله نوردی

یکی دیگر از ورزش های کم هزینه برای کاهش وزن، بالا رفتن از پله است. بالا رفتن از بیش از 12 پله در روز می تواند منجر به کاهش وزن 4 کیلویی در یک سال شود. همچنین می تواند به مقدار کلسترول خوب خون اضافه کرده و به سلامت مفاصل، ماهیچه ها و استخوان ها کمک نماید.

پله نوردی از راه های حفظ سلامت بدن

راهپیمایی و پیاده روی طولانی در طبیعت

اگر به دنبال راه های ماجراجویانه تری برای کاهش وزن هستید، پیاده روی ممکن است حرکت مناسبی برای شما باشد. این کار معمولاً شامل پیاده روی در طبیعت و پشت سر گذاشتن موانع اطراف مانند ریشه درختان و صخره ها است. پیاده روی در طبیعت می تواند منجر به کاهش وزن شود، به خصوص اگر به طور منظم انجام شود.

ثبت دیدگاه دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید.
ارسال
دیدگاه ها
مشاوره