دستگاه‌های بخور و رطوبت‌ساز برای آلرژی‌ها

Humidifiers for Allergies

دستگاه های بخور (رطوبت ساز) تجهیزاتی هستند که بخار آب را در هوا پخش می کنند تا رطوبت را افزایش دهند. رطوبت هوا به معنای مقدار بخار آب موجود در هوا است و می تواند در ایجاد و درمان آلرژی ها نقش داشته باشد. در این مقاله به این مورد می‌پردازیم که چگونه دستگاه‌های بخور می‌توانند به بهبود آلرژی‌ها کمک کنند.

تنفس کردن رطوبت بالا یکی از روش های تسکین ناراحتی و علائم آلرژی است. به عنوان مثال، رینیت آلرژیک معمولاً به صورت گرفتگی بینی، تحریک و التهاب بافت های نرم و مرطوب غشای بینی خود را نشان می دهد. کاهش التهاب این بافت ها باعث تسکین فوری می شود و بافت های مرطوب بینی را قادر می سازد تا مواد تحریک کننده و آلرژن ها را از حفره بینی بیرون برانند و علائم آلرژی را کاهش دهند.

چگونه بخور می تواند به بهبود آلرژی ها کمک کنند؟

پیدا کردن سطح مناسب رطوبت هوا برای افراد می تواند دشوار باشد. مایت ها، گرد و غبار و کپک، برخی محرک ها در رطوبت پایین کم اثر هستند و رطوبت بالا حس خوبی را در بافت های گلو و مجاری بینی ایجاد می کند. هوای اتاق -نه خیلی مرطوب و نه خیلی خشک-، بهترین حالت برای هوا است.

انواع بخورها (رطوبت سازها)

رطوبت سازهای مختلفی وجود دارد که می توانید با توجه به نیازهای خود، یکی از آنها را انتخاب کنید. رطوبت سازها بخار گرم یا سرد را در هوا آزاد می کنند و در نمونه های مختلفی موجود هستند.

بخور گرم و بخور سرد

بخور گرم: رطوبت سازهای بخار گرم همان طور که از نامشان پیداست بخار گرم را به هوا آزاد می کنند. بخار را می توانید ببینید و احساس کنید. آن ها معمولاً کمی بی صداتر از سایر انواع رطوبت سازها هستند و معمولا بهتر سینوس ها را تسکین می دهند و ترشحات مخاطی را رقیق می کنند. این نوع دستگاه ها برای فضاهای کوچک تر مانند اتاق خواب بهتر هستند. از آنجا که بخار خیلی گرمی آزاد می کنند، باید از دسترس کودکان دور نگه داشته شوند.

بخور سرد: رطوبت سازهای بخار سرد بی صدا هستند و معمولاً تمیزکردن آن ها آسان است، اما نیاز به تمیزکردن مداوم دارند. آن ها در محیط های بزرگ تر بهتر عمل می کنند و برخی افراد معتقدند که بخار سرد برای تنفس راحت تر است. این دستگاه ها اغلب در آب و هوای گرم مورد استفاده قرار می گیرند.

رطوبت ساز تبخیری

رطوبت سازهای تبخیری از نوع بخورهای سرد هستند. یک هواکش، هوا را از محیط اطراف به داخل رطوبت ساز می کشد و آن را از طریق فتیله مرطوبی عبور می دهد که در آب غوطه ور است. آب بخار می شود و رطوبت را در هوا ایجاد می کند. این کار همچنین هوای اطراف را خنک کرده و آن را برای آب و هوای گرم مناسب می سازد.

بخورهای تصفیه هوا

رطوبت سازهای تصفیه کننده هوا نیز از انواع بخورهای سرد هستند. آن ها رطوبت را افزایش می دهند و هوای اطراف را تصفیه می کنند. دیسک های فیلتر چرخانی که در آب غوطه ور هستند، پاتوژن های بزرگ تر (باکتری ها و ویروس ها) و مواد تحریک کننده را از هوا حذف می کنند. این رطوبت سازها به تمیزکردن و نگهداری منظم نیاز دارند. همچنین می توانند با فیلتر کردن انواع گرد و غبار، آلرژی را تسکین دهند.

بخور اولتراسونیک

رطوبت سازهای اولتراسونیک در دو نوع بخار سرد و گرم موجود هستند و برخی از آن ها هردو گزینه را دارند. این نوع رطوبت ساز آب را به ذرات کوچک تبدیل می کند. یک پنکه این ذرات را وارد هوا می کند و پس از آن تبخیر می شوند.

بخارساز

رطوبت ساز ها آب را تا دمای بالایی گرم می کنند و سپس رطوبت را به صورت بخار در هوا آزاد می کنند. بسیاری از دستگاه های رطوبت ساز آب را به اندازه ای گرم می کنند که مواد محرکی مانند باکتری ها، جلبک ها و کپک ها از بین بروند. این اتفاق باعث می شود که احتمال وارد شدن محرک ها در هوا، نسبت به سایر انواع دستگاه های بخور، کمتر باشد.

همچنین بخوانید: چگونه دستگاه بخور خود را تمیز کنیم؟

هشدارها

محیط های داخلی (داخل خانه یا محل کار) بسیار مرطوب می توانند به جای کاهش آلرژی ها، باعث تشدید آن شوند. یکی از محرک های بسیار شایع، مایت گرد و غبار خانگی است که در سطح رطوبت حدود 70 تا 80 درصد رشد می کنند. کپک ها نیز از دیگر علل رایج ایجاد آلرژی ها هستند. احتمال رشد کپک در رطوبت بالا افزایش می یابد. مهم است که سطح رطوبت مناسبی پیدا کنید که علائم آلرژی و آسم ناشی از آلرژی را تسکین داده و در عین حال به حدی بالا نباشد که به مایت های گرد و غبار و کپک اجازه ی رشد دهد.

رطوبت سازها می توانند به کاهش علائم آلرژی و بهبود سلامت غشاهای مخاطی در مجرای تنفسی کمک کنند. با این حال، اگر از آنها به درستی نگهداری نشود، می توانند علائم آلرژی را تشدید کرده یا بیماری های دیگری ایجاد کنند. باکتری ها و قارچ ها می توانند رشد کنند و ورود آن ها به ریه وضعیت خطرناکی را ایجاد می کند.

تمیزکردن رطوبت ساز

رطوبت سازهای کثیف می توانند باعث بروز برخی بیماری ها به ویژه برای کسانی که از قبل آسم یا آلرژی دارند، شوند.

در اینجا چند نکته برای تمیز کردن آنها آمده است:

  • پس از هر بار استفاده، مخزن را بشویید و کاملاً خشک کنید.
  • حداقل یک بار در هفته و قبل از ذخیره سازی دستگاه رطوبت ساز، از سرکه برای حذف هرگونه رسوب سخت آب استفاده کنید. همچنین از یک ضدعفونی کننده مناسب طبق توصیه ی تولید کننده استفاده کنید.
  • اگر از دستگاه برای مدت طولانی استفاده نکرده اید، پیش از استفاده مجدد، آن را دوباره تمیز کنید. جز در زمان استفاده از دستگاه، آن را پر نکنید.

جمع بندی

اگر در نظر دارید از دستگاه رطوبت ساز برای درمان آلرژی ها استفاده کنید، حتماً دستگاهی را انتخاب کنید که به اندازه ی کافی بزرگ باشد تا فضای مورد نظر را پوشش دهد. ممکن است رطوبت ساز را تنها برای پوشش اتاق خواب یا کل خانه و محل کار در نظر داشته باشید. دستگاهی بخرید که فضای بیشتری از چیزی که بدان نیاز دارید را پوشش دهد.

رطوبت هوا هرگز نباید بیشتر از 50 درصد باشد، وگرنه محیط به اندازه ای مرطوب می شود که مایت های گرد و غبار رشد کنند و ممکن است علائم آلرژی را افزایش دهد. برای اندازه گیری سطح رطوبت در خانه، می توانید از رطوبت سنج استفاده کنید تا رطوبت نسبی درون خانه را اندازه گیری کند.

رطوبت سازها در صورتی به بهبود آلرژی شما کمک می کنند که به طور منظم نگهداری و تمیز شوند. عدم تمیز کردن این دستگاه می تواند علائم آلرژی را وخیم تر نماید؛ پس دستگاهی را انتخاب کنید که بتوانید آن را تمیز کنید و از مزایای آن در خصوص آلرژی ها بهره مند شوید.

دستگاه بخور و رطوبت ساز سرد هیوتک مدل HU-18

دستگاه بخور سرد هیوتک مدل HU-18، یک محصول باکیفیت و بادوام است که برای تامین رطوبت مورد نیاز محیط طراحی شده است. بدنه این دستگاه از مواد مرغوبی ساخته شده که مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد و باعث می‌شود دستگاه در طولانی مدت کارایی خود را حفظ کند. علاوه بر این، هیوتک با ارائه 5 سال خدمات پس از فروش، نشان از اطمینان خود به کیفیت محصول و تعهد به مشتریان دارد.

یکی از ویژگی‌های جذاب این دستگاه، نور شب زیبا و آرامش‌بخش آن است که با قابلیت تغییر رنگ خودکار، فضایی دلنشین را ایجاد می‌کند و به بهبود کیفیت خواب کمک می‌نماید. همچنین، این دستگاه با قدرت بخور بالا قادر است فضایی تا 25 متر مربع را به طور کامل رطوبت رسانی کند. مخزن 2 لیتری دستگاه نیز به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به پر کردن مکرر، از دستگاه استفاده کنید.

تکنولوژی دو مخزنه به کار رفته در این دستگاه، از نشت و چکه کردن آب جلوگیری کرده و باعث می‌شود دستگاه همیشه تمیز و بهداشتی باقی بماند. علاوه بر این، استفاده از سیم‌کشی با عایق ضد رطوبت، عمر دستگاه را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

نکته مهم: برای افزایش طول عمر دستگاه و جلوگیری از رسوب گرفتن المنت‌ها، بهتر است از آب تصفیه شده و بدون املاح استفاده شود.

ویژگی‌های محصول

  • نوع محصول: بخور سرد
  • کارکرد: مرطوب کننده هوا
  • تولیدکننده: هیوتک
  • کشورسازنده: تایوان

در یک نگاه

  • مقاومت بالا و کیفیت ساخت عالی
  • خدمات پس از فروش 5 ساله
  • نور شب زیبا و آرامش‌بخش
  • رطوبت‌رسانی قوی
  • حجم مخزن آب 2 لیتر
  • تکنولوژی دو مخزنی

دستگاه بخور سرد مدل PUF

دستگاه بخور سرد مدل PUF یک محصول نوآورانه و کاربردی است که با طراحی زیبا و کاربری آسان، به شما کمک می‌کند تا رطوبت مطلوب را در محیط خانه یا محل کار خود ایجاد کنید.

ویژگی‌های کلیدی:

دستگاه PUF دارای پنج خروجی بخار سرد است که به صورت یکنواخت رطوبت را در محیط پخش می‌کنند. این ویژگی باعث می‌شود که رطوبت به سرعت و به طور کامل در فضا منتشر شود. نورپردازی RGB تعبیه شده در خروجی‌های بخار، جلوه بصری زیبایی به دستگاه بخشیده و فضایی آرامش‌بخش را ایجاد می‌کند. شما می‌توانید رنگ نور را به دلخواه خود تنظیم کرده و از تغییر رنگ خودکار آن لذت ببرید.

این دستگاه مجهز به سنسور حساس به صدا و موسیقی است که به صورت خودکار میزان بخاردهی را با توجه به شدت صدا یا موسیقی تنظیم می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود که دستگاه با محیط اطراف شما هماهنگ شود.

با اضافه کردن چند قطره از اسانس‌های مورد علاقه خود به مخزن مخصوص، می‌توانید رایحه‌ای دلنشین را در محیط پخش کنید و از عطر درمانی نیز بهره‌مند شوید.

دستگاه PUF بسیار آرام کار می‌کند و صدای آزاردهنده ای تولید نمی‌کند. بنابراین، می‌توانید از آن در هر مکانی، حتی در اتاق خواب، استفاده کنید. این دستگاه می تواند فضایی به اندازه 20 متر مربع را پوشش دهد.

ویژگی‌های محصول

  • نوع محصول: بخور سرد
  • کارکرد: مرطوب کننده هوا

در یک نگاه

  • پنج خروجی بخار سرد با نور RGB
  • سنسور حساس به صدا و موزیک
  • مناسب برای اتاق خواب
  • دارای مخزن خوشبو کننده هوا
  • مخزن 700 میلی لیتری
  • زمان کارکرد پیش‌فرض 6 ساعته

دستگاه بخور سرد مدل M23

دستگاه بخور سرد مدل M23 یک محصول کوچک، زیبا و کاربردی است که به شما کمک می‌کند تا رطوبت مورد نیاز محیط اطراف خود را تامین کرده و فضایی دلنشین و آرامش‌بخش ایجاد کنید.

این دستگاه با طراحی مینیمال و ابعاد کوچک خود، به راحتی در هر مکانی قرار می‌گیرد و به دکوراسیون محیط شما زیبایی می‌بخشد.

مخزن آب 200 میلی‌لیتری این دستگاه، امکان استفاده مداوم به مدت چند ساعت را فراهم می‌کند.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این دستگاه، قابلیت اتصال به هر دستگاهی با پورت USB است. شما می‌توانید آن را به رایانه شخصی، پاوربانک یا شارژر موبایل خود متصل کنید.

دستگاه بخور سرد M23 بسیار آرام کار می‌کند و هیچ صدایی تولید نمی‌کند.به همین دلیل، برای استفاده در اتاق خواب، دفتر کار و حتی داخل خودرو بسیار مناسب است.

این دستگاه علاوه بر رطوبت‌رسانی، به عنوان یک چراغ خواب نیز عمل می‌کند و نور ملایمی را در محیط منتشر می‌کند. ظاهر عروسکی و رنگ‌های شاد این دستگاه، برای کودکان بسیار جذاب و دوست‌داشتنی است.

ویژگی‌های محصول

  • نوع محصول: بخور سرد
  • کارکرد: مرطوب کننده هوا، چراغ خواب

در یک نگاه

  • طراحی جمع و جور و زیبا و جذاب برای کودکان
  • مخزن آب 200 میلی‌لیتری
  • قابلیت اتصال به پورت USB
  • عملکرد بی‌صدا
  • چراغ خواب با نور ملایم و آرامش‌بخش

دستگاه بخور سرد و گرم زنیتمد مدل ZTH-5A

دستگاه بخور سرد و گرم زنیتمد مدل ZTH-5A یک محصول بسیار کاربردی و با قابلیت‌های متنوع است که می‌تواند نیازهای مختلف کاربران را برطرف کند.

ظرفیت 5.5 لیتری باعث می شود این دستگاه برای مدت طولانی بدون نیاز به پر کردن آب کار کند. امکان استفاده از دستگاه در حالت سرد و گرم، آن را برای فصول مختلف سال مناسب می‌سازد. دارای مخزن اسانس است که با اضافه کردن چند قطره اسانس به مخزن مخصوص، می‌توانید رایحه‌ای دلنشین را در محیط پخش کنید.

فناوری اولتراسونیک باعث می‌شود تا ذرات آب به اندازه کافی ریز شده و به صورت مه در محیط پخش شوند و وجود تایمر و کنترل و نمایشگر میزان رطوبت و دما ، امکان تنظیم زمان کارکرد و میزان رطوبت فراهم شده و می‌توانید به راحتی شرایط محیط را کنترل کنید.

در صورت اتمام آب، دستگاه به طور خودکار خاموش می‌شود تا از آسیب دیدن آن جلوگیری شود فیلتر ضد رسوب آن از تشکیل رسوب در دستگاه جلوگیری کرده و کیفیت هوای محیط را بهبود می‌بخشد.

ویژگی‌های محصول

  • نوع محصول: بخور سرد و گرم
  • کارکرد: مرطوب کننده هوا
  • کشورسازنده: چین

در یک نگاه

  • عملکرد دوگانه سرد و گرم
  • تکنولوژی اولتراسونیک
  • تایمر، نمایشگر رطوبت و دما
  • خاموشی خودکار
  • فیلتر ضد رسوب و باکتری
  • مخزن خوشبو کننده
ثبت دیدگاه دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید.
ارسال
دیدگاه ها
مشاوره